Diéta 8 óra, 8 óra diéta - tapasztalat, receptek és terv

Nem létezik mindenkire egyformán hatékony diéta

További cikkeink a témában

Hogyan alkalmazd diéta 8 óra időszakos böjtöt biztonságosan? Mi az időszakos böjt? Az időszakos böjtölés követői egy adott időintervallumban kerülik bármilyen élelmiszer fogyasztását, ezt követően pedig egy előre meghatározott időszakban fogyasztják el a kívánt tápanyagokat. Az időszakos koplalás koncepciója szerint az emberek nem mindig éltek olyan környezetben, ahol azonnali és folytonos hozzáféréssel rendelkeztek az élelmiszerekhez.

A intermittent fasting diéta ezen elveket követi.

Rúzs Az alábbi 8 órás diéta bolondítja most meg a világot, ami már számos országban a fogyni vágyók kedvencévé vált. A könyv a közelmúltban jelent meg, amelyben az írók azt ígérik, hogy aki pontosan betartja a szabályokat, elérheti célját, és koplalás nélkül szabadulhat meg a kilóktól. A szabály az, hogy reggel 9-től este 5-ig ehetünk csak, vagy eltolhatjuk ezt az időt től este 7-ig. Ez alatt az idő alatt elegendő ideje van a szervezetnek a raktározáshoz, a kieső időszak pedig elegendő ahhoz, hogy a kalóriák elégjenek.

Mi a intermittent fasting diéta? A intermittent fasting diéta napi 8 órát jelöl ki étkezési fázisnak, míg a fennmaradó 16 órát a böjtölésnek.

Íratkozz fel hírlevelünkre

Habár a 16 óra koplalás soknak tűnhet, diéta 8 óra magába foglalja az alvás idejét is. Az elmélet szerint a koplalási időszakban történő ébrenlét és edzés arra kényszeríti a testet, hogy a zsírszöveteket használja energiaforrásként. Böjtölés közben vízfogyasztás, édesítetlen teák, kávé, BCAA készítmények és edzés előtti formulák gondoskodnak az éhség csillapításáról és a megfelelő hidratáltságról.

20 kg fogyás 2 hónap alatt

Melyek az időszakos koplalás előnyei? Számos tudományos kutatás vizsgálja az időszakos böjtölés potenciális egészségügyi előnyeit és némely állatkísérlet eredménye alátámasztja a kardio-metabolikus kockázati tényezők csökkentésére gyakorolt pozitív hatását.

Időszakos böjt (Intermittent fasting) tippek, tanácsok

Ezek az egészségügyi kockázati tényezők magukba foglalják a magas vérnyomást, a magas koleszterinszintet és az inzulinrezisztenciát, de pozitív hatást mutat a fogyás kapcsán is. A koplalási fázisban végzett sporttevékenység segíthet a testzsír csökkentésében és a kalória-felhasználás növelésében. Kevesebb időt igényel az ételek elkészítése, elfogyasztása és a mosogatás, mint egy, a sportolók körében nem ritka, 6 étkezést tartalmazó étrend.

Hogyan és miért fogyunk a 90 napos diétával?

Az átmeneti böjtölés keretein belül akár napi két, nagyobb étkezéssel is elfogyaszthatod a kívánt kalória mennyiséget. A diéta elvei inkább a nap folyamán elfogyasztott étel mennyiségét korlátozzák, és nem az elfogyasztani kívánt ételeket.

Minden módszer hatékony lehet, de az, hogy melyik működik a legjobban, az egyéntől függ. Hogy segítsünk kiválasztani az életmódodnak megfelelő módszert, íme az egyes előnyök és hátrányok részletezése.

Az átmeneti koplaláshoz nem szükséges az elfogyasztott makrotápanyagok és kalóriák pontos nyomon követése, feltéve ha egészséges és étkezési szükségleteidet kielégítő szokásaid vannak. Azok számára, akiknek nehézséget jelent a napközbeni nassolás vagy az éjszakai unaloműző snackek kerülése, az időszakos böjtölés jó megoldást jelenhet a nem kívánt kalóriabevitel és súlygyarapodás elkerüléséhez.

fogyókúrás kapszula gyógyszertár

A intermittent fasting diéta biztonságos követéséhez megfelelő mennyiségű vízfogyasztással kell garantálnod tested hidratáltságát a koplalási időszakban.

Fekete kávé, édesítetlen zöld tea vagy akár edzés előtti formulák segíthetnek abban, hogy edzéseid kirobbanóak diéta 8 óra még a koplalási fázisban is.

A BCAA kiegészítők edzés előtt történő használata hozzájárulhat a koplalási időszakban bekövetkezett izomvesztés elkerüléséhez.

16:8 Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz

Ebben a fázisban is szükséges tested hidratáltságáról gondoskodnod, illetve elegendő fehérjét biztosítanod szervezeted számára, hogy elkerülhesd az izomveszést. A megfelelő mennyiségű tápanyag bevitele nehezebb lehet egy rövidebb időperiódusban, melynek hiánya gyengeséghez és szédüléshez vezethet.

Amennyiben a testsúly csökkentés a célod, fontos, hogy napi kalóriabeviteled kevesebb legyen, mint amennyire szervezetednek szüksége van a testsúly fenntartásához, így érdemes kerülnöd a magas energiatartalmú, feldolgozott élelmiszereket.

hogy gyorsan lefogyjon

Több kutatás használt kizárólag férfiakból és túlsúlyos személyekből álló kutatási mintát, így a kutatási eredmények nem feltétlen konkluzívak egy reprezentatív mintára vetítve. Amennyiben olyan egészségügyi problémád van, amely a vércukorszint szabályozását érinti, mint például a cukorbetegség vagy a hipoglikémia, az átmeneti böjt nem biztos, hogy jó választás számodra. Továbbá terhes nőknek, szoptató anyáknak és azon személyeknek, akik étkezéssel együtt fogyasztandó gyógyszert használnak, elengedhetetlen konzultálni kezelőorvosukkal, mielőtt belevágnak a intermittent fasting diétába.

fehérjék étrend

Konklúzió Az időszakos koplalás, mint amilyen a diéta is, hatékony megoldást jelenhet a súlyvesztésre, a teljesítőképesség megőrzésére fogyás előtte utána képek drasztikus kalóriacsökkentésére. Az átmeneti böjt optimális választást jelenhet a napi össz energiafogyasztásod korlátozásához és a súlyvesztéshez egyaránt. Kritikusan fontos, hogy a böjtölési időszak alatt is gondoskodj tested megfelelő hidratáltságáról, és a 8 órás étkezési periódusban ellásd szervezeted a szükséges tápanyagokkal.

Egy ilyen étrend követése során a szervezet számára szükséges összes tápanyagot, például húst, édességet, tejtermékeket, gyümölcsöket, zöldségeket, zsírokat és tésztákat is fogyaszthatunk. Az egyetlen dolog, amire figyelni kell, az az, hogy hogyan és mikor fogyaszd őket.

Bármilyen felmerülő kételyed van az étrendet érintően, egyeztess kezelőorvosoddal!

Olvassa el is