Fogyás utifűmaghéjjal

fogyás utifűmaghéjjal

Jenei Gréta Nemcsak azoknak érdemes enni az útifűmaghéjat, akiknek emésztési problémáik vannak.

Az útifű Nyugat-Ázsiában és Indiában őshonos egynyári növény. Az útifűmaghéj a növény termésének héja, jelentős rostforrás.

fogyás utifűmaghéjjal

A héjakat őrölhetik is, hogy gazdag oldható rostot állítsanak elő. Az emésztőrendszerben az oldódó rostok felszívják a vizet, lassítják az ételben található különféle tápanyagok felszívódását és az emésztést. A vércukorszint szabályozása elengedhetetlen a jó egészséghez.

A rostszegény táplálkozás a salakanyagok felszaporodásához, lelassult emésztéshez, elhízáshoz, azon keresztül pedig számos egészségügyi probléma kialakulásához vezet.

Kimutatták, hogy ha útifűmaghéjat fogyasztunk az étkezés után, lassítjuk általa a vércukorszint emelkedését, mert az útifűmaghéj csökkenti a szénhidrátok felszívódásának sebességét. Gyakori, hogy a fogyókúra során az étkezések után is éhesnek érzi magát az ember, és ha elgyengül, egy pillanat alatt teljesen tönkreteheti a jól felépített programot.

fogyás utifűmaghéjjal

Mivel a fogyás utifűmaghéjjal negatív energiamérleg amikor tartós ideig fogyás utifűmaghéjjal kalóriát fogyasztunk, mint amennyit a szervezet felhasznál alapvető fontosságú a fogyás szempontjából, az útifűmaghéj magas rosttartalma kiváló eszköz a fogyókúra során.

Bebizonyosodott, hogy a fogyasztása segít lassítani az emésztéstés a növeli a teltségérzetet étkezés után.

Orsolya Csik 0 1 min read Az útifűmaghéj mostanában nagyon divatos, de szerencsére fogyás utifűmaghéjjal egy olyan fajta diéta őrület, amire azt lehet mondani, hogy jótékony hatással van a szervezetedre. Nagyon magas rosttartalmánál fogva számtalan pozitív hatása van, például egyes tápanyagok felszívódását mérsékli ez által már teáskanálnyi útifűmaghéj csökkentheti a vér LDL koleszterin szintjét és javítja az LDL- és a HDL koleszterin arányát, amely nagyon jó hatással van a szív- és érrendszerre. A szénhidrátok felszívódását lassítja így tudja csökkenteni az étkezések utáni vércukorszint emelkedést és a kismértékű vércukor ingadozás mind az egészséges szervezet számára mind egy cukorbeteg szervezetnek is előnyös. Gluténmentes diétában is nagyon jól használható, hiszen ebben az alacsonyabb rosttartalmú diétában az útifűmaghéjjal megemelheted a rostbeviteled és nem fogyás utifűmaghéjjal sorban a kenyerek péksütemények állagát is javíthatod vele.

A szakemberek 14 gramm rost fogyasztását javasolják kcal-onként. Mivel az alacsony rosttartalmú étrend többek között a szív- és gyomor-bélrendszeri problémák kockázati tényezője lehet, fontos, hogy tegyünk ellene. Naponta teáskanálnyi útifűmaghéj elfogyasztásával gyorsan és hatékonyan orvosolhatjuk rosthiányos étrendünket.

fogyás utifűmaghéjjal

Olvassa el is